יערות צובעים בירוק

ebook

By פרי דן , בניה

cover image of יערות צובעים בירוק

Sign up to save your library

With an OverDrive account, you can save your favorite libraries for at-a-glance information about availability. Find out more about OverDrive accounts.

   Not today
Libby_app_icon.svg

Find this title in Libby, the library reading app by OverDrive.

app-store-button-en.svg play-store-badge-en.svg
LibbyDevices.png

Search for a digital library with this title

Title found at these libraries:

Loading...

ספרו החדש של דן בניה סרי כולל שתי נובלות. הנובלה הראשונה, "יערות צובעים בירוק", עוקבת אחר קורותיו של נער, שאביו רדוף על ידי מראה היערות שסבו שרף באירופה האפלה, כנקמה על רצח בני משפחתו. הנובלה השנייה, "חייו ומותו של יששכר הראשון", מספרת את סיפורה של אישה צעירה, שהוריה השיאו אותה לגבר כבד גוף, מוגבל בשכלו. גיבורי הנובלות מבקשים לסלול לעצמם דרך בעולם סבוך, גדוש בתשוקות ובשאיפות שונות ותדיר גם סותרות, שהצפנים החברתיים והתרבותיים שלו נשגבים מבינתם.

הקוראים חשים צער והזדהות עם דמויות אלו, שהגורל והחברה התאכזרו אליהן, אך בה בעת, שואבים מעט נחמה בזכות ההומור הסמוי שבו מלטף המחבר את גיבוריו.

דן בניה סרי יוצר ביערות צובעים בירוק מחוז נוסף ביקום שברא בסיפוריו, המבוסס על העצמה והגזמה של העולם שאותו חווה כילד בירושלים. זהו עולם שנדמה שונה לחלוטין מהעולם שאנו מכירים. אך לאמיתו של דבר, זהו העולם שלנו, כפי שהוא נראה דרך עיניהם של בני אדם החיים בשוליים השקופים של החברה הישראלית. לבני האדם האלה, וגם למספר, המתבונן בהם בפיכחון אכזרי וגם ברחמים, יש עברית משלהם: פתיינית, שכונתית, מהודרת ופרחחית.

יערות צובעים בירוק