חייו של זייפן‏ (Adolfo Kaminsky, Une Vie De Faussaire)

ebook

By שרה‏ קמינסקי

cover image of חייו של זייפן‏ (Adolfo Kaminsky, Une Vie De Faussaire)

Sign up to save your library

With an OverDrive account, you can save your favorite libraries for at-a-glance information about availability. Find out more about OverDrive accounts.

   Not today
Libby_app_icon.svg

Find this title in Libby, the library reading app by OverDrive.

app-store-button-en.svg play-store-badge-en.svg
LibbyDevices.png

Search for a digital library with this title

Title found at these libraries:

Loading...

אדולפו קמינסקי, יהודי צרפתי ממוצא ארנטינאי, החל לזייף מסמכים כשהיה בן שמונה-עשרה, לאחר שניצל מגירוש למחנה ההשמדה אושוויץ בזכות זהות בדויה. מאז ובמשך שלושה עשורים היה מגדולי זייפני המסמכים בעולם. משולחנו יצאו דרכונים, תעודות זהות ולידה, רישיונות נהיגה, היתרי עבודה ותעודות מסע. הוא פעל בשירות הרזיסטאנס להצלת יהודים בצרפת הכבושה וסייע למאות פליטי מחנות להסתנן לפלשתינה תחת עינו הפקוחה של המנדט הבריטי. בלב שלם ובנפש חפצה התגייס לטובת לוחמי תנועות שחרור ברחבי העולם: החזית לשחרור לאומי LNבאלג'יריה, קורבנותיו של פרנקו בספרד, המהפכנים בדרום אמריקה ומתנגדי משטרים עריצים ביוון ובדרום אפריקה. "אני פועל ייצור בבית חרושת לגורלות", נהג לומר.

עשרות שנים שמר קמינסקי בסוד את סיפור חייו, עד שבתו, שרה, שחקנית וסופרת, החליטה להעלותו על הכתב. בחייו של זייפן היא חושפת את אישיותו ההומניסטית של אביה ומגלה איזה לוחם אמיץ היה. "לעתים הייתי זקוקה למבטם של אחרים כדי להבין את הבחירות שבחר, את חייו כזייפן וכאיש מחתרת, את מעורבותו הפוליטית, את חוסר יכולתו להבין את החברה רווּיַת השנאה שהקיפה אותו ואת רצונו לבנות עולם של צדק ושל חירות."

חייו של זייפן‏ (Adolfo Kaminsky, Une Vie De Faussaire)