בתוך אישון (Inside the Pupil stories)

ebook

By סיגיזמונד קרז׳יז׳נובסקי (Sigizmund Khrzhizhanovsky)

cover image of בתוך אישון (Inside the Pupil  stories)

Sign up to save your library

With an OverDrive account, you can save your favorite libraries for at-a-glance information about availability. Find out more about OverDrive accounts.

   Not today
Libby_app_icon.svg

Find this title in Libby, the library reading app by OverDrive.

app-store-button-en.svg play-store-badge-en.svg
LibbyDevices.png

Search for a digital library with this title

Title found at these libraries:

Loading...

בתוך אישון, האצבעות הנמלטות, אוטוביוגרפיה של גופה, המרפק הלא נשוך, אוסף הסדקים, שלושים שקלי כסף, קטגוריית השכל השלושה-עשר. אוסף של 7 סיפורים סוריאליסטיים-מסתוריים פרי עטו של סיגיזמונד קרז'יז'נובסקי. הם נכתבו במוסקבה בשנות העשרים של המאה שעברה ונחשבו כיצירות חתרניות ונועזות לזמנן. שבעה סיפורים מרהיבים, כל אחד ייחודי ומרתק, מעידים על וירטואוזיות הכתיבה של קרז׳יזנובסקי, על דמיון עשיר וחסר הגבולות, על הומור שחור משחור וקורטוב של אירוניה עוצרת נשימה. כתיבתו של קרז׳יז׳נובסקי, כמעט על גבול האגדה, התאפיינה בעיסוק בנושאים ורעיונות פילוסופיים ולא פחות מכך במשמעות של החיים בעולם הזה ובעולם ״האחר״. פרדוקס רודף פרדוקס, מציאות מדומה או דמיון מציאותי – הכל יש כאן למכביר. בשנים האחרונות נוצרה התעניינות מחודשת במכלול יצירותיו של סיגיזמונד קרז'יז'נובסקי והוא התגלה מחדש כסופר בלתי רגיל שהקדים את זמנו. יצירתו מתכתבת יותר עם יצירותיהם של פו ובורחס מאשר עם המציאות הסובייטית של תקופתו. הוא היה אמן הפרדוקסים שמצא את עצמו לכוד בפרדוקס של חייו.

מיהו אותו איש קטן שנמצא ״בתוך האישון״, והאם הוא לבד בעולם? מה עלה בגורלן של אצבעות יד אחת שהחליטו להיפרד מידו של פסנתרן מהולל ולמצוא את ״האני״ שלהן? עיתונאי שהגיע לעיר הגדולה, שוכר חדר בקומה עליונה של בניין דירות – כיצד גופה יכלה לספר את סיפורה, אל עף שהיא כבר לא בעולמנו? הטרלול העולמי שנוצר כאשר אדם אחד מנסה, שמא מצליח, לנשוך את המרפק שלו. ומה יקרה עם כל הסדקים בעולם ייעורו לחיים?

בתוך אישון (Inside the Pupil stories)